شرایط تحصیل و کار رشته هنر
نوشته شده توسط : پریاز

بورسیه تحصیل و کار رشته هنر در صورت داشتن رزومه قوی تحصیل و کار رشته هنر امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته هنر در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته هنر بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته هنر تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته هنر  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته هنر بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

مدت زمان اخذ مدرک هنر ، معمولا به کشوری که شما برای تحصیل انتخاب کرده اید بستگی خواهد داشت. برای مثال، بسیاری از دوره های برگزار شده در انگلستان سه سال به طول می انجامد، در حالی که این مدت زمان در آمریکا به طور معمول چهار سال می باشد.

 

شرایط ورود و پذیرش رشته هنر

شرایط ورود برای پذیرش در دوره های هنر ما بین کشور ها و همچنین موسسات، متفاوت خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های هنر، متقاضیانی را که از قبل آموزش دیده اند انتخاب می کنند و اخذ برخی از مدارک هنرهای زیبا مستلزم ارائه نمونه کارهایی می باشد. در اینگونه موارد، شور و اشتیاق بسیاری در شما ایجاد خواهد شد و بایستی پاسخگوی سوال اینکه چرا شما شرکت در این دوره را انتخاب کرده اید باشید.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته هنر در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته هنر در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته هنر در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته هنر بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

 

نقاشي

 

 بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور

 

هنر تخصصی

مدرک هنر به صورت گسترده ای به دو گروه تاریخ هنر و هنرهای زیبا تقسیم می شود، هنرهایی که امکان تحصیل تخصصی در هر گرایش را فراهم کرده اند. بسیاری از دانشگاه ها ( بخصوص آن هایی که دوره های هنر و علوم انسانی را به خود اختصاص داده اند ) برنامه هایی که ادغامی از تاریخ هنر و هنرهای زیبا می باشند را به افراد پیشنهاد می کنند، برنامه هایی که در صورت علاقه مندی شما در هر دو گرایش به شما عرضه می گردند. دامنه گسترده ای از دوره های هنرهای تخصصی مانند : طراحی طلا و جواهر یا تراش طلا برای اخذ مدرک تخصصی هنر امکان پذیر می باشد.

 

مدرک تاریخ هنر

شرکت در دوره هنرهای سنتی یا آکادمی توسط دانشگاه ها پیشنهاد می گردد. مدرک تاریخ هنر به کشف آثار هنری از طریق فرهنگ های متفاوت و دوره های تاریخی و همچنین آموزش دانشجویان برای تجزیه و تحلیل آثار باستانی و رابطه آن با جنبش های هنری، زمینه های اجتماعی و رویدادهای مهم تاریخی خواهد پرداخت. این بدین معناست که آثار هنری در مفهوم سنتی به نقاشی بر روی صفحه نمایش در یک گالری منجر می شود، اما در مفهومی وسیع تر به منزله تبدیل هنر معماری به کارتون می باشد.

دانشجویان هنر تاریخی ممکن است نسبت به اخذ تخصص در منطقه ای خاص یا شرکت در دوره های تاریخی یا دنبال کردن علایق خود در راستای هنری که رابطه خاصی با اجتماع دارد و به دنبال رابطه ای خاص ما بین هنر و فلسفه یا هنر و سیاست است اقدام نمایند.

 

مدرک هنرهای زیبا

اگر مدرک هنرهای تاریخی در مورد تجزیه و تحلیل آثار هنری می باشد بنابراین مدرک هنرهای زیبا به خلق آنان منجر خواهد شد. برنامه های در نظر گرفته شده برای هنر های زیبا به طور معمول ادغامی از دوره هلی نظری و عملی می باشد. عناصری که به سرشت دانشجویان برای ترقی کار آنان در خلق آثار هنری نیاز دارد. نا گفته نماند که دانشجویان هنرهای زیبا قادر به کسب تخصص یک یا چند رسانه ای مانند نقاشی و مجسمه سازی، عکاسی، فیلم و انیمیشن سازی، تصاویر سازی، تراشکاری یا سرامیک سازی خواهند بود.

به علاوه، امکان شرکت در دوره های تخصصی برای اخذ مدرک در گرایش های ذکر شده در بالا و دیگر گرایش ها امکان پذیر می باشد. برای مثال شما قادر به اخذ مدرک تخصصی هنر کمدی یا جامع شناسی هنر خواهید بود. همچنین شما قادر به اخذ مدرک هنری که بر میراث تاریخی به سبک خاص در منطقه یا فرهنگی ویژه متمرکز است خواهید بود.

 

مجسمه سازي

 

 

مدرک طراحی

این مدرک ارتباط بسیار نزدیکی با هنرهای زیبا دارد، مدرک طراحی موضوعاتی از قبیل : نوع سبک، طراحی پارچه، طراحی های گرافیکی، طراحی های داخلی، طراحی های تبلیغاتی، طراحی محصولات و معماری را در بر می گیرد. شما ممکن است نسبت به انتخاب همه دوره های تخصصی برای اخذ مدرک طراحی در یک منطقه مانند : مدرک کارشناسی گرافیک اقدام نمایید یا ممکن است نسبت به ثبت نام در دوره های کلی طراحی و شرح تخصص خود به تدریج اقدام نمایید. در اینگونه موارد، شما ملزم به کسب دانش فناوری بسیار قوی، مهارت های عملی و یا درک اصول طراحی در انواع مختلف خواهید بود.

 

مدرک هنر دیجیتالی

علاوه بر روش های سنتی، دامنه وسیعی از هنر های جدید در سال های اخیر ظهور یافته اند ناگفته نماند که این موارد در پاسخ به انتقال فناوری در تمامی مناطق جامعه و تقاضای بسیار برای خلق انواع آثار هنری ظهور یافته اند. در حال حاضر مدارک هنر بسیاری وجود دارند که به هنر دیجیتالی در گرایش هایی مانند : عکاسی، تصویر برداری، انیمیشن سازی و هنرهای کامپیوتری اختصاص یافته اند. اگر شما به دنبال یافتن شغل در یکی از گرایش های طراحی وب سایت یا انیمیشن سازی و بازی های رایانه ای هستید، هنرهای دیجیتالی بهترین گزینه انتخابی پیش روی شما خواهند بود.

 

 

عكاسي

 

 

 

مشاغل هنری

همانند اغلب گرایش های هنر و علوم انسانی، مشاغل هنری بسیار متفاوت می باشند و در دامنه گسترده ای فعالیت می کنند. ناگفته نماند که تمامی فارغ التحصیلان هنر، نقشی را که در رابطه با تحصیلشان قرار دارد ایفا می کنند و قادر به اخذ شغل در گرایش خود با توجه به سوابق تحصیلیشان می باشند. به علاوه مهارتی که شما در این مدت زمان کسب کرده اید بایستی برای استفاده در بسیاری از صنایع مانند رسانه ها، بازارها، روابط عمومی و حتی بخش های حسابداری مفید باشد.

به علاوه، اگر شما خواستار اخذ مدرکی هستید که مرتبط با رشته شما باشد ( برای مثال اگر شما در گرایش عکاسی تحصیل می کنید، انتظار دارید که عکاس شوید )، گرد آوری نمونه کارها برای استخدام در گرایش خود ضروری و بسیار مهم می باشد. بخش نظری برای اخذ مدرک به شما امکان ایجاد زمینه برای کارکردن، شرح قابلیت های خود، تفکر ماورای انتخاب نظریه ها و اینکه چرا شما از مواد و فناوری های خاص استفاده می کنید را می دهد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: